Procedura rekrutacji
do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Pabianicach
obowiązująca na rok szkolny 2023/2024
1. Rekrutacja
do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Pabianicach odbywa się na podstawie:
- art. 31 ust. 10 i art. 154 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082)
- Zarządzenia nr 424/2022/P Prezydenta Miasta Pabianic z dnia 21 grudnia 2022 r.
- Uchwały nr XXIX/312/21 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 04 lutego 2021 r.
2. Zasady rekrutacji
- Do klasy pierwszej przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia.
Zgłoszenie pobierają rodzice/opiekunowie dziecka z sekretariatu szkoły lub ze strony internetowej i składają wypełnione w sekretariacie szkoły.
Dokumenty mogą być składane osobiście w szkole (w miejscu wyznaczonym) lub drogą elektroniczną w formie zeskanowanego, własnoręcznie podpisanego formularza udostępnionego przez szkołę. - Dziecko zamieszkałe poza obwodem szkoły może zostać przyjęte do klasy pierwszej jedynie w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
Przyjęcie dziecka odbywa się po wypełnieniu przez rodziców/opiekunów wniosku pobranego z sekretariatu szkoły lub ze strony internetowej i złożeniu go w sekretariacie szkoły.
Uwaga! – rozpatrywane będą wyłącznie czytelnie wypełnione wnioski lub ich skany.
- W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców/opiekunów o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów i punktów:
- w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka – 3 pkt.
- miejsce pracy rodziców znajduje się w pobliżu szkoły lub w obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka, wspierający rodziców w zapewnieniu mu należytej opieki – 2 pkt.
- dziecko z rodziny wielodzietnej (3 lub więcej dzieci w rodzinie) – 3 pkt.
- inne istotne okoliczności, które wskazują na potrzebę przyjęcia dziecka do danej szkoły –2 pkt.
3. Postępowanie rekrutacyjne
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. |
Złożenie zgłoszenia i wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 01 do 28 lutego 2023 r. |
od 01 czerwca do 11 sierpnia 2023 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 01 marca do 14 marca 2023 r. |
od 14 sierpnia do 22 sierpnia 2023 r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
17 marca 2023 r. |
25 sierpnia 2023 r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
do 22 marca 2023 r. |
do 29 sierpnia 2023 r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
24 marca 2023 r. |
31 sierpnia 2023 r. |
4. Postępowanie uzupełniające
W przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami prowadzone jest postępowanie uzupełniające zgodnie z terminami podanymi w zarządzeniu Prezydenta Miasta Pabianic.
5. Komisja Rekrutacyjna
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Pabianicach. Komisja sporządza protokół z postępowania rekrutacyjnego, który jest przechowywany w dokumentacji szkoły.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2
im. Jana Pawła II w Pabianicach
mgr Anna Bednarek-Kuropatwa
Pliki do pobrania: